Vadászerdő - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://vadaszerdo.blog.hu/2023/06/21/se_nem_diszno_se_nem_kutya/full_commentlist/1#c42103360
Válasz erre: Se nem disznó, se nem kutya...
2023-06-22T20:19:59+02:00
2023-06-22T20:19:59+02:00
Mesterséges Geci
http://blog.hu/user/1617075
És akkor most kérek elnézést harminc+ éve elhunyt apámtól, amiért mostanáig hülyének néztem.<br />
Pici gyerekként láttam élő sünt, amire a mesekönyvek sündisznói után mondtam, hogy "nézd, sündisznó!", mire apám kijavított, hogy az sünkutya. Pár évre rá biológia órán került elő a téma, tanárnő azt mondta, csak egyféle sün van, neki hittem, elkönyveltem, az öreg hülyeséget beszélt. Ezek szerint mégsem, csakhát ő a 30-as években született, akkor még itt tartott a tudomány.
https://vadaszerdo.blog.hu/2022/02/16/_s_mentunk_ki_mulatni_madarakkal/full_commentlist/1#c41225770
Válasz erre: „s mentünk ki mulatni madarakkal”
2022-02-20T18:15:31+01:00
2022-02-20T18:15:31+01:00
Zöld Vadász
http://blog.hu/user/1468892
Igazán örülök, köszönöm a visszajelzést :)
https://vadaszerdo.blog.hu/2022/02/16/_s_mentunk_ki_mulatni_madarakkal/full_commentlist/1#c41225562
Válasz erre: „s mentünk ki mulatni madarakkal”
2022-02-20T16:35:23+01:00
2022-02-20T16:35:23+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Érdekes volt. Köszönöm!
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/03/07/noi_vadaszok_vadaszholgyek/full_commentlist/1#c41143458
Válasz erre: Női vadászok, vadászhölgyek
2022-01-13T10:10:18+01:00
2022-01-13T10:10:18+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/03/07/noi_vadaszok_vadaszholgyek?full_commentlist=1#c41138282" class="reply_nick_1558418" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41138282 );">@Móka manóka</a>: nagyon szívesen megírom a felhasznált irodalmakat, kérem legyen kedves egy mailt küldeni nekem ezzel kapcsolatban a vadaszerdo.blog[kukac]gmail[pont]com email címre.
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/03/07/noi_vadaszok_vadaszholgyek/full_commentlist/1#c41138282
Válasz erre: Női vadászok, vadászhölgyek
2022-01-10T18:22:02+01:00
2022-01-10T18:22:02+01:00
Móka manóka
http://blog.hu/user/1558418
Kedves Erdőnjáró!<br />
<br />
Hasznos információkat találtam ebben a bejegyzésben, amiket fel tudok használni a szakdolgozatomhoz. Mivel hiteles forrásokból kell dolgoznom, ezért elkérhetem a forrásokat, amelyeket ennek a bejegyzésnek a megírásához használt? Nagyon nagy segítségemre lenne!<br />
<br />
Előre is köszönöm a segítségét!
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni/full_commentlist/1#c41111324
Válasz erre: Aki vadász akar lenni...
2021-12-26T09:23:06+01:00
2021-12-26T09:23:06+01:00
Zöld Vadász
http://blog.hu/user/1468892
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni?full_commentlist=1#c41111314" class="reply_nick_44638" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41111314 );">@weirdo</a>: Semmi gond, nem tartom célnak, hogy bárkit is meggyőzzek, mert ez a téma mindkét oldalról nagyon erősen át van itatva érzelmekkel, így azt hiszem a kulturált párbeszéd és a kölcsönös nyitottság bőven elegendő. :)
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni/full_commentlist/1#c41111314
Válasz erre: Aki vadász akar lenni...
2021-12-26T09:12:44+01:00
2021-12-26T09:12:44+01:00
weirdo
http://blog.hu/user/44638
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni?full_commentlist=1#c41109474" class="reply_nick_1468892" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41109474 );">@Zöld Vadász</a>: Köszönöm a választ, de nem győztél meg:)
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni/full_commentlist/1#c41109474
Válasz erre: Aki vadász akar lenni...
2021-12-24T08:21:03+01:00
2021-12-24T08:21:03+01:00
Zöld Vadász
http://blog.hu/user/1468892
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni?full_commentlist=1#c41109454" class="reply_nick_44638" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41109454 );">@weirdo</a>: A fenti képlet nem ilyen egyszerű, a vadgazdálkodás ugyanis vadgazdálkodási tervek mentén zajlik, különböző becslések, állományadatok alapján kerül meghatározásra az adott területek kilőhető/kilövendő egyedek száma. Ebből a meghatározott mennyiségből a kereslet-kínálat függvényében értékesítenek vadászati lehetőséget a sportvadászok számára a vadászatra jogosultak. A vad szempontjából teljesen mindegy, hogy a hivatásos vadász hozza-e terítékre, vagy sportvadász, az vadászati lehetőség értékesítése gazdasági kérdés a vadászatra jogosultnak.
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni/full_commentlist/1#c41109460
Válasz erre: Aki vadász akar lenni...
2021-12-24T08:13:37+01:00
2021-12-24T08:13:37+01:00
Zöld Vadász
http://blog.hu/user/1468892
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni?full_commentlist=1#c41109284" class="reply_nick_1552178" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41109284 );">@Yamaha FJR1300</a>: Köszönöm szépen. Örülök, hogy elnyerte a tetszésed. Kellemes Ünnepeket kívánok viszont. :)
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni/full_commentlist/1#c41109454
Válasz erre: Aki vadász akar lenni...
2021-12-24T08:11:57+01:00
2021-12-24T08:11:57+01:00
weirdo
http://blog.hu/user/44638
Kérdés: Hivatásos vadász = vadgazdálkodás? Hobbivadász = pöcsméregetés? Láttatok már olyan hobbivadászt, aki azt mondta: Na kimegyek, van pár selejt bak meg bika, ki kéne emelni az állományból. 6x ezer pöcsméregető van közöttünk, az utak tele vaddal, ti meg ideológiát csináltok hozzá? Szánalom.
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/12/21/aki_vadasz_akar_lenni/full_commentlist/1#c41109284
Válasz erre: Aki vadász akar lenni...
2021-12-24T00:52:39+01:00
2021-12-24T00:52:39+01:00
Yamaha FJR1300
http://blog.hu/user/1552178
Köszönöm a munkàt!Èrdekes volt. Boldog Karit!!!
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/03/07/noi_vadaszok_vadaszholgyek/full_commentlist/1#c39961754
Válasz erre: Női vadászok, vadászhölgyek
2021-03-07T18:20:49+01:00
2021-03-07T18:20:49+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/03/07/noi_vadaszok_vadaszholgyek?full_commentlist=1#c39961650" class="reply_nick_978211" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39961650 );">@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK</a>: <br />
Köszönöm a kiegészítést, róla nem tudtam.
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/03/07/noi_vadaszok_vadaszholgyek/full_commentlist/1#c39961650
Válasz erre: Női vadászok, vadászhölgyek
2021-03-07T17:39:09+01:00
2021-03-07T17:39:09+01:00
AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK
http://blog.hu/user/978211
Kádárné Tamáska Mária is vadászott tudtommal..Helyezett trófeája is volt, és Hruscsovtól kapott ajándékba egy egyedi vadászpuskát, amely az elárverezett Kádár hagyaték egyik legértékesebb darabja volt.
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/02/06/terhelt_termeszet/full_commentlist/1#c39799544
Válasz erre: Terhelt természet
2021-02-08T08:33:03+01:00
2021-02-08T08:33:03+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2021/02/06/terhelt_termeszet?full_commentlist=1#c39799382" class="reply_nick_684052" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39799382 );">@P806</a>: abszolút egyetértek veled, ezért is írtam a fejlesztést. A Népliget is ott áll, szinte kihasználatlanul. Ezeket a területeket kéne vonzóvá tenni és itt nem a beépítésre, a minél sterilebb környezet létrehozására gondolok. Szerencsére azért a külső kerületekben (17-18. vagy ha jól emlékszem Kőbánya-Kispest melletti szakaszon is) akad pozitív példa, az ottani erdőterületeken is igyekeznek parkerdős szakaszokat kialakítani.
https://vadaszerdo.blog.hu/2021/02/06/terhelt_termeszet/full_commentlist/1#c39799382
Válasz erre: Terhelt természet
2021-02-08T07:51:16+01:00
2021-02-08T07:51:16+01:00
P806
http://blog.hu/user/684052
„... a sokak számára könnyen elérhető városi erdőterületek, közparkok fejlesztése is segíthetne abban, hogy csökkenjen a természeti területekre nehezedő turisztikai jellegű nyomás.”<br />
<br />
Sajnos ennek pont az ellenkezője folyik mindenütt, de legfőképp a fővárosban. Lásd Városliget, csepeli ártéri erdő kivágása, rövidesen a Határ út melletti kiserdő stb.<br />
A kerületi önkormányzatok parkpusztításai politikai oldaltól függetlenül majdnem mindenütt megfigyelhetők.<br />
Az ember, ha zöldet akar látni - és azt nem egy műtő csempézett falán -, kénytelen kimenni a budai hegyekbe vagy a Pilisbe, mert reálisan ezek elérhetők az itt élőknek.<br />
A Zemplénbe vagy az Alpokaljára elég költséges és időigényes egy egynapos túra a hétvégén...
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/11/24/matyas_kiralytol_a_szarvasgenom-kutatasig/full_commentlist/1#c39280692
Válasz erre: Mátyás királytól a szarvasgenom-kutatásig
2020-11-25T16:16:33+01:00
2020-11-25T16:16:33+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/11/24/matyas_kiralytol_a_szarvasgenom-kutatasig?full_commentlist=1#c39279108" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39279108 );">@gigabursch</a>: Az Őrségi Nemzeti Parkban már vannak. :) <br />
<a rel="nofollow" href="https://orseginemzetipark.hu/hu/info/termeszetvedelem/europai-bolenyeink/">orseginemzetipark.hu/hu/info/termeszetvedelem/europai-bolenyeink/</a>
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/11/24/matyas_kiralytol_a_szarvasgenom-kutatasig/full_commentlist/1#c39279108
Válasz erre: Mátyás királytól a szarvasgenom-kutatásig
2020-11-25T12:33:45+01:00
2020-11-25T12:33:45+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Nosza, hozzuk vissza a bölényt is.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38914922
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-09T10:54:53+02:00
2020-09-09T10:54:53+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38914856" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38914856 );">@Irbisz</a>: hát igen, gondolom nem a lap volt az elsődleges a háborús években és az azt követő újjáépítési időszakban. Mivel ugye az újság ezer szállal kötődik az állatkerthez, talán érdekes lehet számodra Szidnainé Csete Ágnes által írt a 125 éves állatkert története című könyv. Nagyon részletes mű, és összevetve az újságban látható változásokkal igen tanulságos következtetéseket lehet levonni.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38914856
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-09T10:41:26+02:00
2020-09-09T10:41:26+02:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38888848" class="reply_nick_1466714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38888848 );">@Erdőnjáró</a>: most belenéztem újra pár évfolyamba, és igazad van, tényleg nem volt az 1914-es újrainditás után különösebb változás, bár a háborús évek (érthetően) elég szerények voltak.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38888848
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-03T11:34:04+02:00
2020-09-03T11:34:04+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38888552" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38888552 );">@Irbisz</a>: a küllemet illetően szerintem egyértelműen akkor, de a beltartalomban nem vagyok biztos, ott tudom pontosan mennyire van átfedés a különböző érák szerzői közt. Ez is megérne egy misét. ;)
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38888552
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-03T10:29:11+02:00
2020-09-03T10:29:11+02:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38886848" class="reply_nick_1466714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38886848 );">@Erdőnjáró</a>: Bevallom, most erre nem tudok választ adni, mert ez a ránézés kb. 5-6 évvel ezelőtt történt, de már nem tudom mely évfolyamok alapján alakult ki bennem ez az érzés. Lehet hogy ránézek most újra az újrainditás utáni időszakot követő évfolyamokra, mert ezek szerint a 20-as évek végén történt szerinted markánsabb változás.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38886848
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-02T18:40:09+02:00
2020-09-02T18:40:09+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38885862" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38885862 );">@Irbisz</a>: Átpörgettem a régebbi és újabb számokat, és a régi arculat 1927-el kezdődően változott meg. Mivel ugye ekkor már bőven szorosan az Állatkerthez kapcsolódott a lap, ennek a profilváltásnak több oka is lehet. Egyrészt '27-ben rendeztek ott egy nagy nemzetközi zoológiai konferenciát (X. Nemzetközi Zoológiai Kongresszus), másrészt az 1919-ben felfüggesztett Lendl Adolf (alapító, korábbi főszerkesztő) '26 év végén vonult vissza, illetve rendezte ügyes-bajos dolgait az állatkerttel és a fővárossal, így nem meglepő, ha ennek apropóján Raitsits Emil akkori főszerkesztő jelentősen átalakította a lapot.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38886560
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-02T17:49:12+02:00
2020-09-02T17:49:12+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38885862" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38885862 );">@Irbisz</a>: Ez egyébként tényleg nagyon érdekes, hogy ki mit tart nagy változásnak. Megkérdezhetem, hogy a folytatásban mi nem tetszik neked? Az újabb arculat, a témák, vagy valami más?
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38885862
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-02T15:50:36+02:00
2020-09-02T15:50:36+02:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38885002" class="reply_nick_1466714" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38885002 );">@Erdőnjáró</a>: Persze, és az egyénfüggő ki mit tart szerkezstői izlésnek és jelentős változásnak, de számomra ez jelentős a váltás.<br />
Mig a korai 9 évfolyamból 6 megvan, és a többit is tervezem megvenni, a későbbiekkel kapcsolatban ez fel se merült, miután beleolvastam pár késői évfolyamba.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38885002
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-02T13:44:50+02:00
2020-09-02T13:44:50+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet?full_commentlist=1#c38883590" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38883590 );">@Irbisz</a>: Egy darabig azért még őrizte az újság a régebbi megjelenését, de nyilván minden főszerkesztő valamelyest a maga ízlése, érdeklődése szerint formálja a lapot. Én sokkal inkább a '90-es évek lapszámait érzem kilógónak a sorból, de nyilván ez már a modern megjelenés miatt lehet.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/02/22/oculi_itt_vannak_ni/full_commentlist/1#c38884896
Válasz erre: Oculi: itt vannak ni!
2020-09-02T13:32:38+02:00
2020-09-02T13:32:38+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/02/22/oculi_itt_vannak_ni?full_commentlist=1#c38883824" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38883824 );">@Irbisz</a>: Igen, szerencsére a szakirodalomban, illetve a vadászati irodalomban is szép számmal megjelenik a szalonka. Nekem az volt főként szembeötlő, hogy a képzőművészetben milyen kevés helyen kerül elő. Pedig ugye nagy becsben volt/van, de mégsem olyan népszerű téma az alkotók közt, mint a nagyvadfajok vagy a ragadozók.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/02/22/oculi_itt_vannak_ni/full_commentlist/1#c38883824
Válasz erre: Oculi: itt vannak ni!
2020-09-02T10:56:14+02:00
2020-09-02T10:56:14+02:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
Érdekesség, hogy ugyan sok kötetben irnak róluk, de komplett könyv is született a szalonkáról, nem is egy:<br />
Lakatos Károly: Az erdei szalonka és vadászata. (Vadászati monografia.) Szeged, 1904, kis példányszámban újra kiadták valamikor a 90-es évek végén, a 2000-es évek elején<br />
Szabolcs József: Az erdei szalonka. 196x<br />
Fluck Dénes: Az erdők királynője, 2019<br />
<br />
És az átlagosnál sokkal többet irnak róla még: ebben a kötetben:<br />
Diezel, [Karl Emil] - Mika [Károly]: A fogoly, fácán császármadár és szalonka természetrajza és vadászata, 1910
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38883590
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-09-02T10:19:53+02:00
2020-09-02T10:19:53+02:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
Azt ugyan irtad, hogy az eredeti 1897-1906 közötti évfolyamok után az újrainditott Természet megváltozott, de szerintem a változás olyan mértékű és olyan nagy, hogy szerintem a közös neven túl nem sok köze van a 2 újságnak egymáshoz.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38877536
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-08-31T21:57:12+02:00
2020-08-31T21:57:12+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
Köszönöm a kiegészítést.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/08/30/123_eve_jelent_meg_a_termeszet/full_commentlist/1#c38877298
Válasz erre: 123 éve jelent meg A Természet
2020-08-31T21:18:50+02:00
2020-08-31T21:18:50+02:00
mekmi
http://blog.hu/user/513378
Érdekes, hogy a cikkből kimaradt az újság digitalizálva 10 éve elérhető az OSZK EPA.oszk.hu e-folyóirat adatbázisában. A digitalizálást a MEK Egyesület támogatta<br />
<a rel="nofollow" href="https://epa.oszk.hu/01600/01649">epa.oszk.hu/01600/01649</a>
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz/full_commentlist/1#c38565672
Válasz erre: Chernel István az ornitológus és vadász
2020-06-01T16:56:44+02:00
2020-06-01T16:56:44+02:00
Zöld Vadász
http://blog.hu/user/1468892
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz?full_commentlist=1#c38564866" class="reply_nick_1496162" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38564866 );">@Dottodo</a>: Köszönöm a visszajelzést.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz/full_commentlist/1#c38564866
Válasz erre: Chernel István az ornitológus és vadász
2020-06-01T11:51:02+02:00
2020-06-01T11:51:02+02:00
Dottodo
http://blog.hu/user/1496162
Mélységes mély megvetésem a blognak, mély megvetésem annak a parasztnak, aki a vadászatot nemes dologként állítja be.<br />
A vadészat aberrált dolog. Ja, és gyilkosság.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz/full_commentlist/1#c38564612
Válasz erre: Chernel István az ornitológus és vadász
2020-06-01T10:52:18+02:00
2020-06-01T10:52:18+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz?full_commentlist=1#c38563908" class="reply_nick_348577" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38563908 );">@colonel Tigh</a>: :D Hát ez még soha nem jutott róla eszembe. Keress rá neten, szerintem más képeken nem hasonlítanak. (mondjuk szerintem itt sem igazán ;) ) :D
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz/full_commentlist/1#c38563908
Válasz erre: Chernel István az ornitológus és vadász
2020-05-31T23:18:23+02:00
2020-05-31T23:18:23+02:00
colonel Tigh
http://blog.hu/user/348577
Elon Musk bajusszal. Lehet, hogy Musk Chernel reinkarnációja.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz/full_commentlist/1#c38560090
Válasz erre: Chernel István az ornitológus és vadász
2020-05-30T23:25:00+02:00
2020-05-30T23:25:00+02:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz?full_commentlist=1#c38559466" class="reply_nick_1535730" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38559466 );">@Szegedi Ernő</a>: Köszönöm a kiegészítést. Való igaz, kimaradt az írásból a Dinnyés melletti, Chernelről elnevezett a madárvárta, ahogyan a kőszegi Chernel kert és a szintén róla elnevezett kőszegi sípálya, valamint még oly sok, az emlékét őrző intézmény, illetve az MME által alapított, Chernel nevét viselő díj is. Mivel elképesztően szerteágazó életművet hagyott maga után, így ebben a terjedelemben nem tudtam ezt mind áttekinteni, igyekeztem elsősorban Chernel és a vadászat kapcsolatára fókuszálni. A kép felajánlást ezúton is köszönöm, a megadott e-mailre írok mindenképp. Köszönettel és tisztelettel, Izsákné Simon Adrienn
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/05/29/chernel_istvan_az_ornitologus_es_vadasz/full_commentlist/1#c38559466
Válasz erre: Chernel István az ornitológus és vadász
2020-05-30T19:55:53+02:00
2020-05-30T19:55:53+02:00
Szegedi Ernő
http://blog.hu/user/1535730
A Velencei tó mellett Agárdon, a Vízügyi Tudományos Kutatóintézet kutatóállomásához közel volt egy Chernel Istvánról elnevezett Madárvárta. Egy székesfehérvári nyugdíjas biológiatanár, Radetzky Jenő bácsi vezette. A 70-es években gimnazista és egyetemista diákként sok szép nyarat töltöttem ott. Még vannak fotóim is, a cikk szerzőjének szívesen elküldöm őket a szehome@t-online.hu címemről. Érdemes lett volna a cikkben megemlíteni.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38093160
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-26T23:01:31+01:00
2020-01-26T23:01:31+01:00
Fehérlapos
http://blog.hu/user/883771
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934?full_commentlist=1#c38091662" class="reply_nick_673705" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38091662 );">@gyedmaróz</a>: A Hajnal Badányban-t pubi koromban legalább tízszer olvastam, jobban bejött, mint a Vuk. A Vukot nem tudtam élvezni, mert a könyv teljesen más volt, mint a rajzfilm.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38092188
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-26T19:03:55+01:00
2020-01-26T19:03:55+01:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Nagyon szeretem a műveit, mind a mai napig.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38091662
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-26T16:29:22+01:00
2020-01-26T16:29:22+01:00
gyedmaróz
http://blog.hu/user/673705
Szerintem a legszebb alkotása a Hajnal Badányban. Az állatos művei pedig alapvetően az emberekről szólnak, ezért olyan egyediek.<br />
Lehet, hogy tévedek, (már rég olvastam) de mintha a Ballagó idő című művében azt írta volna, hogy az I. világháborúban önkéntes volt.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38089952
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-26T06:09:42+01:00
2020-01-26T06:09:42+01:00
BiG74 Bodri
http://blog.hu/user/503657
Hihetetlenül nagy ember. Gyerekkorom legszebb történeteit adta. Kár, hogy ismertsége messze alulmúlja nagyságát.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38089872
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-26T02:28:42+01:00
2020-01-26T02:28:42+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934?full_commentlist=1#c38089824" class="reply_nick_1355136" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38089824 );">@kolompar lole 1116</a>: <br />
Köszönjük az észrevételt, valóban az említett események, és Fekete István gazdag életútjának sok más mozzanata is kimaradt az írásból. Ám ennek a születésnapi megemlékezésnek az alapvető célja a műveinek és szellemiségének felidézése volt.<br />
Mivel az oldal célja az ismeretterjesztés és a szórakoztatás, így kérem legyen szíves mellőzni a politikai tartalmú kommenteket. Együttműködését előre is köszönöm.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38089824
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-26T00:37:47+01:00
2020-01-26T00:37:47+01:00
kolompar lole 1116
http://blog.hu/user/1355136
Mi ez a zsidó agitprop, az ÁVH általi szarrá verésének elhallgatása, a liberálbolsi píszínek nem tetsző, a genderbuzi lobbiba nem illeszkedő tények kihagyása, meghamisítása? Orbán Viktor kommunista KISZ titkár adott erre utasítást, a Soros terv utasításai alapján?
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38089564
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-25T22:02:33+01:00
2020-01-25T22:02:33+01:00
Bafana
http://blog.hu/user/523081
A Zselléreket kötelező olvasmánnyá kellene tenni!
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38089098
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-25T19:30:33+01:00
2020-01-25T19:30:33+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934?full_commentlist=1#c38088606" class="reply_nick_1493264" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38088606 );">@Grimbusz Makszimusz</a>: <br />
Köszönjük az észrevételt, valóban az említett események, és Fekete István gazdag életútjának sok más mozzanata is kimaradt az írásból. Ám ennek a születésnapi megemlékezésnek az alapvető célja a műveinek és szellemiségének felidézése volt.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/24/fekete_istvan_934/full_commentlist/1#c38088606
Válasz erre: Fekete István 120
2020-01-25T17:22:09+01:00
2020-01-25T17:22:09+01:00
Grimbusz Makszimusz
http://blog.hu/user/1493264
1946 tavaszán tiltó indexre került a proletárdiktatúráról és a bolsevizmusról írott művei miatt. A politikai rendőrség, az ÁVO is bántalmazta emiatt. Szemét kiverték, szétverték a veséjét, és hajnalban egy katonai kocsiból kidobták a János Kórház mellett, ahol két járókelő találta meg. (wiki)<br />
<br />
Ez jól kimaradt, pedig biztosan fontos részének tartotta az életének.
https://vadaszerdo.blog.hu/2020/01/01/2020_fajai/full_commentlist/1#c38018248
Válasz erre: Az Év Fajai 2020
2020-01-09T19:26:35+01:00
2020-01-09T19:26:35+01:00
ColT
http://blog.hu/user/40347
Szép, és érdekes állatok nyerték a címet idén is :)
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/12/20/karacsonyi_udvozlet_363/full_commentlist/1#c37966274
Válasz erre: Karácsonyi üdvözlet
2019-12-21T08:58:18+01:00
2019-12-21T08:58:18+01:00
Visazont és köszi az érdekes írásokat!
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/12/07/hogyan_keszul_741/full_commentlist/1#c37927894
Válasz erre: Hogyan készül?...
2019-12-08T16:58:40+01:00
2019-12-08T16:58:40+01:00
Balambér Kovács
http://blog.hu/user/1442390
" Hogyan készül a karácsonyfa?<br />
Honnan kerül a lakásokba? "<br />
Én csak gyalog fenyővel üzletelek.<br />
Szólok neki és bejön.
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz/full_commentlist/1#c37877562
Válasz erre: Mátyás, a fecsegő erdész
2019-11-24T12:08:58+01:00
2019-11-24T12:08:58+01:00
Attilajukkaja
http://blog.hu/user/53310
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz?full_commentlist=1#c37876710" class="reply_nick_1489730" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37876710 );">@Pálné Nagy</a>: <br />
:o)
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz/full_commentlist/1#c37876710
Válasz erre: Mátyás, a fecsegő erdész
2019-11-24T00:09:24+01:00
2019-11-24T00:09:24+01:00
Pálné Nagy
http://blog.hu/user/1489730
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz?full_commentlist=1#c37874284" class="reply_nick_53310" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37874284 );">@Attilajukkaja</a>: Nálam is kertészkedik a szajkó a virágtartókban, akkor most már tudom miért teszi a huncut.
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz/full_commentlist/1#c37874284
Válasz erre: Mátyás, a fecsegő erdész
2019-11-23T13:59:35+01:00
2019-11-23T13:59:35+01:00
Attilajukkaja
http://blog.hu/user/53310
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz?full_commentlist=1#c37874136" class="reply_nick_1424242" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37874136 );">@kocsmagomba</a>: <br />
Aranyos sztori! :o)<br />
" a szajkónak is jutott volna elég makk, ő mégis a mókus készletéből lopott. Ki érti ezt? Talán La Fontaine?"<br />
Igen. ez a skorpiós mesére emlékeztet: "mert ilyen a természetem". <br />
<br />
Nálunk az erkélyen van egy pár nagy és kisebb cserepes növény, amelyekbe a mókus késő ősszel elkezd ásni és elrejti a mogyorót. Amikor beütnek a fagyok, a növényeket behozzuk és télre hűvös helyre tesszük. Egyik tavasszal az egyikből egy kis tölgyfa nőtt ki, pedig a környékünkön sehol egy tölgy. Nem értettük, a mókus melyik rokona hozhatta ajándékba. Aztán rájöttünk, hogy valószínűleg a szajkó volt a "ludas". Hogy ő dugta-e a földbe vagy csak odapottyantotta, nem tudom, de nálunk szegénynek nem sikerült fellendítenie a környék biodiverzitását, mert a kis tölgycsemetét nem tartottuk meg.
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz/full_commentlist/1#c37874136
Válasz erre: Mátyás, a fecsegő erdész
2019-11-23T13:13:34+01:00
2019-11-23T13:13:34+01:00
kocsmagomba
http://blog.hu/user/1424242
Sőt, nem csak "legálisan" gyűjtöget a szajkó, hanem kifejezetten tolvaj is! :)<br />
Egyik legkedvesebb erdőjáró történetem: egy tisztás szélén megpihenve ősszel, figyelmes lettem egy vörös mókusra, ahogy a környező tölgyesből gyűjtögeti a makkot, illetve még mogyorót is talált. Ezt hordta szépen össze egy közeli öreg, hasadt törzsű nyírfa tövébe, gyömöszölte be a kéreg alá, hasadékokba a fa tövében. Aztán kiderült, hogy nem csak én figyelem ezt a szorgos munkát, hanem egy szajkó is. Amikor a mókus elugrott egy újabb adagért, a szajkó odament és elhozott egy makkot a készletből, majd eldugta pár méterrel odébb a füves talaj természetes buckái közé. Nem ám egyszer, hanem 8-10 alkalommal egymás után lejátszódott a jelenet. Gondolható, hogy ezt már fülig érő szájjal figyeltem, de a java még ezután jött. A mókus megunta a dolgot, látszólag elment, de visszafordult és elbújt a nyírfa mögött. A szajkó gyanútlanul megint lopni ment, de a mókus előugrott és 2-3 akkora pofont kevert le a szajkónak, hogy az egyensúlyát elveszítve se elugrani, se felrepülni nem tudott, aztán valahogy mégis elugrált a bokrok alá.<br />
A legfurcsább az egész történetben, hogy a szajkónak is jutott volna elég makk, ő mégis a mókus készletéből lopott. Ki érti ezt? Talán La Fontaine? :D
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz/full_commentlist/1#c37872284
Válasz erre: Mátyás, a fecsegő erdész
2019-11-22T17:52:13+01:00
2019-11-22T17:52:13+01:00
Erdőnjáró
http://blog.hu/user/1466714
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz?full_commentlist=1#c37872046" class="reply_nick_871925" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37872046 );">@Könyveslány</a>: Köszönöm, örülök hogy tetszett :)
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/11/21/matyas_az_erdesz/full_commentlist/1#c37872046
Válasz erre: Mátyás, a fecsegő erdész
2019-11-22T16:54:43+01:00
2019-11-22T16:54:43+01:00
Érdekes és okos írás volt, köszi!
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/08/14/galambok_es_gerlek_a_teriteken/full_commentlist/1#c37526860
Válasz erre: Galambok és gerlék a terítéken
2019-08-15T14:01:44+02:00
2019-08-15T14:01:44+02:00
Erdészmuzeológus2
http://blog.hu/user/1466656
<a href="https://vadaszerdo.blog.hu/2019/08/14/galambok_es_gerlek_a_teriteken?full_commentlist=1#c37526792" class="reply_nick_195279" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37526792 );">@Gyingizik</a>: Az örvös galambbal még én is hasonlóan voltam. Emlékszem, a régi, felhagyott cinkotai strand mögötti erdős részen láttam először, és még haza érve madárhatározóban néztem meg, hogy milyen galamb is pontosan.
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/08/14/galambok_es_gerlek_a_teriteken/full_commentlist/1#c37526792
Válasz erre: Galambok és gerlék a terítéken
2019-08-15T13:37:00+02:00
2019-08-15T13:37:00+02:00
Gyingizik
http://blog.hu/user/195279
Nagyapám elmondta, hogy az ő gyerekkorában még egyáltalán nem látott balkáni gerlét. Az örvös galambbal kapcsolatban pedig én tudom elmesélni, hogy gyermekkoromban csak a vonatablakból láttam 1-2 példányt a mezőgazdasági területek melletti fasorokban. Most meg...
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/04/19/erdo_es_viz_kapcsolata/full_commentlist/1#c37080378
Válasz erre: Erdő és víz kapcsolata
2019-04-20T15:38:58+02:00
2019-04-20T15:38:58+02:00
Izsákné Simon Adrienn
http://blog.hu/user/1342258
Kedves Cpt. Flint! Köszönöm az észrevételt. A posztban a zárt erdő kialakulásához szükséges csapadékmennyiség kerül említésre. Ehhez Dr. Mátyás Csaba, az Erdészeti Lapokban megjelent (150. évf. 4. sz.) Az alkalmazkodó erdőművelés támogatása című cikkében közölt cseres kocsánytalan tölgyes klímaövre vonatkoztatott adatait vettem alapul. Üdvözlettel, Izsákné Simon Adrienn
https://vadaszerdo.blog.hu/2019/04/19/erdo_es_viz_kapcsolata/full_commentlist/1#c37077254
Válasz erre: Erdő és víz kapcsolata
2019-04-19T17:22:28+02:00
2019-04-19T17:22:28+02:00
Cpt. Flint
http://blog.hu/user/2180
A (nyári hónapokban mért) hőmérséklettől természetesen nem függetlenül, de tudomásom szerint az erdőssztyepp és a cseres klíma "határán" levő éves csapadékösszeg 530 mm Mo-on, azaz a zárt erdők kialakulásához ez a minimum. A fenti cikkben szereplő évi 600 mm már inkább a gyertyános-tölgyes klímára jellemző.